piątek, 5 maja 2017

FITKA Z KISZONĄ KAPUSTĄ

Fitka inaczej nazywana ficiajką lub zarzucajką :) jest to zupa znana najbardziej w Zagłębiu Dąbrowskim.Pamiętam tę zupkę z dzieciństwa,gotowała ją moja babcia,mama i teraz ja ,będąc także mamą serwuje ją u mnie w domu.





SKŁADNIKI
4-5 szt.ziemniaków
300g kapusty kiszonej
1 marchewka
liśc laurowy
2 szt.ziela angielskiego
sól i pieprz do smaku
2 łyżki mąki
2 -3 łyżki masła
natka pietruszki

WYKONANIE
Ziemniaki obieramy i kroimy w kostkę ,zalewamy wodą i gotujemy do miękkości.Kapustę kiszoną kroimy i dodajemy do gotujących się ziemniaków ,marchew ścieramy na tarce o grubych oczkach i dodajemy do kapusty i ziemniaków,dodajemy także liść laurowy i gotujemy ok.15 min.W międzyczasie przygotowujemy zasmażkę.W rondelku roztapiamy masło dodajemy mąkę i mieszamy tak.aby nie było grudek czekamy aż zasmażka będzie miała złotawy kolor cały czas mieszamy żeby się nie przypaliła.Następnie wlewamy do zupy taką ilość zasmażki aż zupa stanie się lekko gęsta,doprawiamy solą i pieprzem czekamy aż się zagotuje i wyłączamy.Podajemy gorącą z pokrojoną natką pietruszki i kromką razowego chleba.Pycha!!!!




2 komentarze:

  1. Ja ją znam jako taki kapuśniaczek z zasmażką :) Często robimy na mięsnej wkładce :) Bardzo lubię:)Fajny przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie babcia gotowała bez wkładki z mięska :)a jak z mięsem to bez ziemniakow i więcej kapuchy kiszonej taki własnie kapusniaczek :)

    OdpowiedzUsuń