poniedziałek, 8 kwietnia 2019

CIASTO MARCHEWKOWE

 Uwielbiam jak ciasto jest mięciutkie, lekko wilgotne i wyraziste. Takie właśnie jest to ciacho! Pięknie pachnie cynamonem, kroi się bez zarzutów… No cóż mogę więcej powiedzieć – sami wypróbujcie i się przekonajcie sami!
 Przepis na ciasto marchewkowe pochodzi ze strony p.Ewy Wachowicz.



SKŁADNIKI

  • 4 - jajka
  • 1 szklanka - cukru
  • 1 łyżka - cukru waniliowego
  • 1 łyżeczka - proszku do pieczenia
  • ½ łyżeczki - sody
  • 1 szklanka oleju
  •  szklanki - mąki
  • 1 łyżeczka - przyprawy do piernika
  • 1 łyżeczka - cynamonu
  • ½ łyżeczki - soli
  •  szklanki - startej marchewki(ok.5-6 szt.)

  • WYKONANIE
  • Na początek obieramy i trzemy marchewkę.Jajka ubijamy mikserem z cukrem i cukrem waniliowym (ok. 3 minuty). Powoli dolewamy olej - ciasto w trakcie mieszania wchłonie cały. Ciągle ubijając, stopniowo dodajemy mąkę wymieszaną z solą, proszkiem do pieczenia i sodą (ciasto powinno być gęste). Dodajemy cynamon oraz przyprawę do piernika. Na końcu wsypujemy marchewkę startą na tarce o grubych oczkach i mieszamy
  • U p.Ewy Wachowicz w przepisie są orzechy ja jednak pominęłam tę opcję :).
  • Tortownicę smarujemy masłem lub margaryną i posypujemy mąką lub po prostu wykładamy papierem do pieczenia.Wlewamy ciasto i pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180C przez ok.50 minut.Sprawdzamy patyczkiem czy ciasto upieczone :).

  • Wyjmujemy,studzimy.Można udekorować polewą lub jakimś kremem ja posypałam tylko cukrem pudrem i wyszło pyszne :).
  • SMACZNEGO!!!
  •  






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz