niedziela, 21 lipca 2019

SZYSZKI,KULECZKI Z RYŻU PREPAROWANEGO

Mój przysmak z dzieciństwa :).Pamiętam jak moja mama robiła je z krówek lub irysów z dodatkiem czekolady i masła.Dzisiaj proponuję Wam połączenie masy kajmakowej z gorzką czekoladą i masłem.Czy może być prościej?Tylko trzy składniki + ryż preparowany.Ja dodatkowo jeszcze dodałam parę kropel amaretto (można dodać olejek rumowy).Zapraszam :).



 SKŁADNIKI

400 g masy kajmakowej
12--150g ryżu preparowanego
100g gorzkiej czekolady
120g masła
parę kropel amaretto lub rumowy olejek do ciast

WYKONANIE
Wykonanie takich szyszek jest bardzo proste.Do rondelka wkładamy masę kajmakową,połamaną czekoladę i masło i podgrzewamy do rozpuszczenia się składników.Pilnujemy żeby masa się nie przypaliła.
Kiedy masa będzie płynna zdejmujemy z ognia mieszamy i dodajemy amaretto lub olejek rumowy mieszamy.Następnie dodajemy ryż partiami i mieszamy tak żeby masa pokryła wszystkie ziarenka ryżu :).

 Teraz nabieramy do ręki trochę masy i robimy kuleczki lub formujemy szyszki.Jeśli masa się za bardzo lepi moczymy dłonie w wodzie.Ja dodatkowo moje kuleczki wkładałam do papilotek ;).
Wkładamy na kilka godzin do lodówki aby stężały.
SMACZNEGO!!!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz